Handelsbetingelser

 

by Elina

Poppeltoften 6

8361 Hasselager

CVR: 34981698

Enkeltmandsvirksomhed: by Elina

Betaling

by Elina modtager betaling med Apple Pay, Mobilepay, Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

by Elina bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

by Elina leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 14.00

Levering sker med DAO eller GLS.

Pakkeshop koster 45 kr.

Hjemmelevering koster 49 kr.

Fragt er gratis ved køb over 499 kr.

Pakkerne leveres i hele Danmark.

Leveringstiden vil være 1-3 dage.

Reklamationsret

Der gives til forbrugere 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.

Kosmo dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Varen skal sendes med DAO, GLS eller Postnord og altid have track og trace. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

by Elina

Poppeltoften 6

8361 Hasselager

Att: RETUR

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav eller uden omdeling.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes De sende Deres kontooplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives forbrugere 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i Webshoppen.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare i en given ordre.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelse og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@kosmo-universe.dk.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ved uafhentet varer skal du kontakte os. Her refunderes købsbeløbet og leveringsomkostninger, fratrukket den porto vi bliver pålagt af fragtfirmaet til returforsendelsen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb og overholder retningslinjerne beskrevet ovenfor, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene via bank eller Mobilepay.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

by Elina

Poppeltoften 6

8361 Hasselager

ATT: RETUR

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen, ikke pakkeshops.

Du kan også fortryde købet ved først at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos by Elina og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data, feks Planway og Dinero. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på by-elina.dk er by Elina.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne ikke er korrekte, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan altid kontakte os på: info@byelina.dk.